COVID-19 | INFORMASJON KNYTTET TIL KORONAVIRUSET.

LES MER

DS 3 CROSSBACK
E-TENSE

Pris fra 334900 kr

[cle1: JPEG_DS_CB3_WEB_INTRO_2400X1079JPG Lang:NB]
 

REKKEVIDDE LADING MOTOR
320 km 80% på 30 minutter 100kW/136HK

Oppdag bilen pressen mener vil være med å endre elbilmarkedet i Norge

Det er fremdeles noen som ikke har oppdaget bilmerket DS i Norge. Bilmerket har sin opprinnelse i Citroen, men med DS fikk designere og håndverkere frie tøyler til å skape noe helt særpreget og unikt. Med lanseringen av DS 3 Crossback E-Tense har DS fått sin første, elektriske modell, og journalistene i bilpressen sparer ikke på verken terningkast eller stjerner etter å ha prøvekjørt bilen.

 

 «Fransk el-luksus» er overskriften i testen fra BilNorge.no, og med det sikter de både til de mange designelementene du finner i nye DS 3 Crossback E-Tense og til utstyrsnivået som er svært høyt sammenlignet med biler i tilsvarende segment. I utstyrsmodellen de valgte, Grand Chic, får du med både Matrix LED-lys, head-up display ryggekamera og 10,3 tommers skjerm – for å nevne noe. Sikkerheten er også i høysetet, med DS Drive Assist som tar deg ett steg nærmere den selvkjørende bilen, med et system som både plasserer bilen presist i veibanen og automatisk regulerer hastigheten i forhold til bilen foran deg.

 

Kjørekomforten fremheves også, med en hyggelig sammenligning tilbake til Citroen CX. For de som ikke husker denne bilen, så var det en klasseleder innen fjæring da denne kom, så langt tilbake som i 1975. Komforten i DS 3 Crossback E-Tense gjør bilen til en nytelse å kjøre, mener BilNorge.no. Det er lagt spesiell vekt på å skape et godt førermiljø, hvor design og funksjon spiller sammen for å skape en unik totalopplevelse. Her finner du skinndetaljer på ratt og dashbord, gjennomført design ned til den minste bryter samt en intuitiv plassering av all nødvendig informasjon.

 

Ifølge BilNorge.no er DS 3 Crossback E-Tense en av bilmodellene som kommer til å endre det norske elbilmarkedet neste år. Det tar vi som en stor kompliment, og gleder oss til å la enda flere få kjenne følelsen av fransk luksus når de kommer en tur for prøvekjøring. Velkommen!

 

Les saken på BilNorge.no

Hva skjer når fransk mote blir elektrisk og får fire hjul?

 

Fremdeles er DS som bilmerke en godt bevart hemmelighet for mange i Norge. DS har sin opprinnelse i Citroen, men har gitt designere og håndverkere frie tøyler til å skape noe helt særpreget og unikt. Nå er den første helelektriske modellen lansert, og bilpressen sparer ikke på superlativene etter en tur bak rattet i nye DS 3 Crossback E-Tense.

 

Hva skjer når fransk mote blir elektrisk og får fire hjul? I følge Elbil24.no er svaret at man ender opp med DS 3 Crossback E-Tense, og vi kunne ikke vært mer enig. I likhet med de fleste andre som setter seg bak rattet i DS 3 Crossback E-Tense mener de at bilen skiller seg ut. Det er lagt ned mye arbeid i å lage et førermiljø som er unikt, med fokus på form, funksjon og sikkerhet. Her finner du eksklusive materialer som skinn, og håndsydde sømmer. Et oversiktlig og intuitivt førermiljø, men all nødvendig informasjon umiddelbart tilgjengelig, sørger for sikkerhet. Utstyrsmodellen Grand Chic gir deg i tillegg utstyr som head-up display, Matrix LED-lys, ryggekamera og aktiv filholder – for å nevne noe.

 

DS 3 Crossback E-Tense er det første helelektriske modellen fra DS, men gjennom vår deltakelse i Formel-E, mesterskapet for elektriske biler, har vi tilegnet oss verdifull kunnskap og kompetanse. Da er det hyggelig å lese at Elbil24 har fått med seg at DS vant merkemesterskapet i Formel-E sist sesong.

 

SUV-designet gjør at DS 3 Crossback E-Tense har høy bakkeklaring. Det gir ikke bare god oversikt ved kjøring, det bidrar også til merkbart bedre komfort enn i sammenlignbare bilmodeller. Den høye bakkeklaringen bidrar til lengre hjulvandring, noe som igjen gir utslag i en mer komfortabel kjøreopplevelse. Støyskjerming har også vært viktig i utviklingen av bilen, og i testen trekkes da også dette frem som et punkt hvor DS skiller seg positivt ut. Det samme gjelder bagasjeplass. DS 3 Crossback E-Tense er en kompakt SUV, men 350 liters bagasjerom (1040 med seteryggene lagt ned) gjør den til en av de bedre i klassen.

 

Vi gleder oss over gode anmeldelser og tester, samtidig som vi ønsker deg velkommen til prøvekjøring. Ord og bilder alene kan nemlig ikke fullt ut gi deg den unike opplevelsen som venter når du setter deg bak rattet i DS 3 Crossback E-Tense. Velkommen til prøvekjøring!

 

Les saken på Elbil24.no

OPPNÅ MAKSIMAL REKKEVIDDE MED ELBILEN

En ny verden av muligheter

Klima- og temperaturforhold, hastighet og kjørestil er forhold som påvirker bilens rekkevidde. Her kan du lese mer om hvordan du kan sikre deg maksimalt utbytte av batteriet.

Hastighet

Hastigheten er den viktigste enkeltfaktoren når det gjelder å oppnå maksimal rekkevidde med elbil. For eksempel oppnår du bare halvparten av den WLTP-godkjente rekkevidden hvis du kjører i 130 km/t på motorveien. Senker du farten, kan du holde det gående lenger. 

Kjørestil og geografiske forhold

Bilens rekkevidde påvirkes også av kjørestil og terreng. Å holde jevn fart, bruke Eco-modus og venne seg til en forutseende og økonomisk kjørestil er andre triks for å spare strøm. Med regenerativ bremsing kan du dessuten senke energiforbruket med inntil 20 prosent.

Bruk av varmeapparat og klimaanlegg

Svært høye og lave temperaturer kan virke inn på batteriets evne til å opprettholde ladenivået. Bruk av varmeapparatet har også mye å si for batteriet. Det er derfor lurt å forvarme eller -kjøle kupeen via MyDS-appen mens bilen fortsatt står på lading.

BEREGN REKKEVIDDEN

KJØREMODUSER

Avhengig av dine ønsker, kan du tilpasse kjøreparameterne i tre moduser

Generøs 100kW motor (260Nm), tilgjengelig umiddelbart, gir en jevn, dynamisk og rolig kjøring.

 

 

SPORT

Prioriter ytelse, sensasjoner og kraft (0 til 50 km/t på 3,5 sekunder og 0 til 100 km/t på 9 sekunder). 

NORMAL

Modus egnet for daglig bruk med maksimal komfort. 

ECO

Få mest ut av rekkevidden.

100 % Eklektisk & elektrisk

Eklektisk; uttrykk som blander elementer fra ulike områder eller stiler for å skape nye løsninger.

100 % Eklektisk

Design handler ikke bare om hva øyet kan se, men også om hva som kan føles på kroppen. Interiøret i nye DS 3 Crossback E-Tense preges av kvalitetsmaterialer og utsøkt håndverk. Fra det håndsydde rattet til perlesømmen som skaper distinkte kontraster. Hver minste detalj er nøye gjennomtenkt for å skape en helhet som utfordrer det forventede.

EN UNIK SIGNATUR

Elektrisk har aldri sett bedre ut. Velg elektrisk uten å kompromisse på kvalitet eller design. Nye DS 3 Crossback E-TENSE er 100 % elektrisk, men designet med de samme, strenge krav til kvalitet i materialer og håndverk som i alle DS-modellene.

E-TENSE MED 100% ELEKTRISK MOTOR

Kombinert kraft og fleksibilitet drives den elektriske motoren av et batteri som er strategisk plassert i plattformen for å opprettholde den samme plassen som er tilgjengelig i bensin- eller diesel-versjonen.


1. Normalladeinntak på 7,4kW 

2. Elmotor med 100kW/136HK
3. Varmepumpe
4. Lading
• Lading med Wallboks 7.30 min (7,4kW)

• Støtter opptil 100kW hurtiglading
• Ladefart på opptil 9 km/min

5. Lithium-ion batteri på 50 kWh:

• WLTP* DS 3 CROSSBACK E-TENSE rekkevidde: opptil 320 km

Særpreg – med ditt eget preg




Med en lang rekke valgmuligheter i materialer, finish og ekstrautstyr kan du sette ditt eget, unike preg på din nye DS 3. Oppdag muligheten og konfigurer din DS 3 her.

  • TEKNOLOGI OG RAFFINEMENT

    Oppdag et særegent interiør dedikert for din komfort

KOMFORTABEL KJØRING

Med DS opplever du behagelig kjøring hver gang

DS DRIVE ASSIST

HEAD-UP DISPLAY

VIDEOER

Kjør eller la seg kjøreSE MER
Ta aldri blikket av veien SE MER
Se alle videoerSE MER

Et bilde forteller ikke hele historien

 

 

 

Nye DS 3 Crossback E-TENSE er en bil som fortjener å oppleves. De mange detaljene, materialvalget og håndverket kan ikke fullt ut formidles i bilder. Derfor ønsker vi deg velkommen til å prøvekjøre den her.

LAD DIN DS 3 CROSSBACK E-TENSE UANSETT HVOR DU ER

TILGJENGELIGE TJENESTER

(1)   Tallene som er angitt for rekkevidde og strømforbruk, er beregnet i henhold til WLTP-testprosedyren, som ble tatt i bruk for nye biler 1. september 2018. Tallene avhenger av faktiske kjøreforhold og faktorer som hastighet, kupétemperatur, kjørestil og utetemperatur. Ladetiden avhenger særlig av effekten til bilens innebygde lader, ladekabelen og type og effekt på ladestasjonen som brukes. Spør forhandleren hvis du vil vite mer. Du kan også lese mer om dette på vår informasjonsside om WLTP.