DS 9 – mål

Se målene
Utvendig lengde | 4934mm |
Utvendig bredde (total / med utvendig speil) | 1932/2079mm |
Utvendig høyde | 1460mm |
Akselavstand | 2895mm |
Frontoverheng | 973mm |
Bakoverheng | 1066mm |
Albue bredde foran | 1481mm |
Albue bredde i baksetene | 1451mm |
Brystlengde | 1027mm |
Brystmål | 1137mm |
Nyttig innvendig høyde | 453mm |
Bagasjeromsvolum (liter) | 510L |
Antall seter | 5 |
KRAFT OG FLEKSIBILITET Drivsystemer
Med E-TENSE-hybriddrift og PureTech-bensinmotor får du enestående ytelser, samtidig som du kjører mer miljøvennlig.
Finn ut hvilket drivsystem som passer for deg.
E-TENSE 225
- 0 til 100 km/t på 8,3 sekunder
- Hybriddrift/bensinmotor
- Bagasjeromsvolum: 510 liter
- Automatgirkasse
- Utslipp (WLTP¹): 0,15 liter per mil
- Forbruk: 33g CO₂ per km
E-TENSE 360
- 0 til 100 km/t: (i påvente av WLTP-godkjenning)
- Hybriddrift/bensinmotor
- Bagasjeromsvolum: 510 liter
- Automatgirkasse
- Utslipp (WLTP¹): (i påvente av WLTP-godkjenning)
- Forbruk: 49g CO₂ / km
DS 9 E-TENSE Allsidig og kraftfull bensinhybrid som gir deg mye kjøreglede
Til DS 9 kan du velge mellom to varianter av E-TENSE*-hybriddriften: en versjon med 225 hk og en versjon med 360 hk og firehjulsdrift, som leveres litt senere. Med elektromotoren, som brukes i akselerasjonsfasen og i hastigheter på opptil 135 km/t, kjører du så å si lydløst.
* E-TENSE-drift med 360 hk og firehjulsdrift leveres senere



Kjøremoduser
Du kan velge mellom to kjøremoduser på rattet i DS 9: komfort og sport. I E-TENSE-versjonen kan du også velge tre andre moduser som er tilpasset ulike kjørestiler.
Gjenvinning av bremseenergi
Når du bremser, omdannes hjulenes bevegelsesenergi til strøm. Strømmen brukes til å lade batteriet, slik at den elektriske rekkevidden blir lengre.
Modusen E-SAVE
Med denne modusen kan du spare batteristrøm, slik at du kan kjøre kun med elektromotoren de siste par kilometerne. Da har du mulighet til å kjøre i lavutslippssoner i sentrum av byer.
KOMFORT OG PLASS Ren eleganse og enestående komfort
TJENESTER
Finn en forhandler
Juridiske merknader
¹ Verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er målt med WLTP-testmetoden, som ble tatt i bruk for typegodkjenning av nye biler 1. september 2018. WLTP erstatter den gamle testmetoden NEDC (New European Driving Cycle). Siden testforholdene er mer realistiske, er verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles i henhold til WLTP, i mange tilfeller høyere enn dem som måles i henhold til NEDC. Verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde kan variere og avhenger av faktiske bruksforhold og ulike faktorer som ladehyppighet, kjørestil, hastighet, utstyr, dekkdimensjon, utetemperatur og bruk av varme- og klimaanlegg. Spør forhandleren hvis du vil vite mer. Les mer her.