DS PERFORMANCE FØLGER OPP SEIEREN I KINA MED AKTIVE FORBEREDELSER TIL FORMEL E 2019/2020-SESONGEN
Siden formel E-mesterskapet ble åpnet for konstruktører, har DS Performance med sin E-TENSE-teknologi sanket seire over hele kloden i de fire sesongene laget har deltatt i mesterskapet.
Etter at annen generasjon ensetere ble introdusert i sesong 5, har DS som den eneste franske konstruktøren i mesterskapet befestet sin stilling som et av topplagene.
2018/2019-sesongen har vist seg å bli usedvanlig jevn. Seieren i de seks første av mesterskapets tolv runder har gått til seks forskjellige førere og seks forskjellige lag. Halvveis ut i sesongen ligger DS TECHEETAH bare to poeng bak førsteplassen i lagkonkurransen, mens regjerende mester Jean-Éric Vergne ligger på tredjeplass i førermesterskapet.

Knivskarp konkurranse har gjort det helt avgjørende å videreutvikle den innovative teknologien som blir brukt i mesterskapet.
Siden den aktuelle 250 kW E-TENSE-motoren bare var en skisse på tegnebrettet hos DS Performance i Versailles utenfor Paris, har teamets ingeniører lært en hel del, både under testing før sesongen og under løpene som har gått av stabelen siden sesongstart. Litt etter litt har teknologien blitt forbedret.

Samtidig har DS Performance jobbet med å legge siste hånd på bilen laget skal stille med i sesong 6.
– Reglementet kommer til å være det samme i 2019/2020, så vi kan egentlig fortsette å kjøre med DS E-TENSE FE19 neste sesong, sier Thomas Chevaucher, teknisk sjef for DS Performance.
– Men med den takten teknologien utvikler seg, og med det nivået vi opplever i mesterskapet, er vi nødt til å presse på for å ligge foran. I flere uker har vi gjennomført evalueringer på kontoret og på simulatoren. Vi har testet en rekke alternativer på prøvingsbenken, og vi er nesten klar med den tekniske spesifikasjonen for bilen vi skal bruke i 2019/2020. Etter planen vil den være løpsklar i juni. Frem til da vil vi fortsette å arbeide på materialene vi bruker, og på optimalisering av motorkomponentene, inverteren og transmisjonen.
De nye delene vil bli testet 2. og 4. april på Calafat-banen utenfor Tarragona i Spania med Jean-Éric Vergne og André Lotterer bak rattet.
Siden fjoråret har det skjedd endringer hos flere formel E-konstruktører, deriblant DS Performance, og Calafat er nå en av de beste banene å drive testing på. Særlig er det tilfelle etter at banen fikk en sjikane og en hårnålssving med spesifikke formel E-vibratorer.
