COVID-19 | INFORMASJON KNYTTET TIL KORONAVIRUSET.

LES MER

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her finner du ofte stilte spørsmål. Om du ikke finner svar på dine spørsmål, ta kontakt med oss!

Hvor mange biler kan jeg ha i kontoen min?
Du kan legge til opptil 10 biler i kontoen din.

Hvordan legger jeg til en bil i kontoen min?
I nettbutikken for tjenester kan du legge til én eller flere biler ved å klikke på Min konto, Min bil, Administrer mine biler, Legg til bil. Legg inn opplysningene om bilen din, og klikk på Bekreft.

Hvordan endrer jeg MyDS-passordet mitt?
Gå til MyDS-kontoen din. Øverst til høyre på startsiden velger du Se profilen min, og deretter Mitt passord.  Hvis du har en konto i DS’ nettbutikk for tjenester, vil det nye passordet ditt automatisk gjelde.

Hvordan oppretter jeg en MyDS-konto?

Gå til nettstedet https://services-store.dsautomobiles.no/

Hvis du ikke har konto, velger du Opprett konto.
Opprett konto-ID ved å velge en e-postadresse og et passord.
Fyll ut personopplysninger, informasjon om bilen og bekreft.
Det skal nå vises en melding der du blir bedt om å bekrefte at du vil opprette en konto. Du vil få en e-postmelding for å bekrefte kontoen. Åpne e-postmeldingen i innboksen din, og klikk på Aktiver kontoen min.

Du må bekrefte kontoen innen 20 dager. Etter dette slettes personopplysningene dine, og du må opprette konto på nytt.

Abonnementet er gratis.  

Når kontoen er opprettet og aktivert, vil du motta en ny e-postmelding med ID og passord og en ny lenke som du bruker til å koble til kontoen din den første gangen.

 

Hvordan sletter jeg en bil fra MyDS?
Gå til MyDS-kontoen din.

Du kan slette én eller flere biler manuelt ved å klikke på Min bil, Administrer mine biler. Klikk på Slett denne bilen under Velg bil.  Når du sletter en bil i MyDS, slettes den også i kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester. 

 

Jeg har en Monitoring-, Mapping- eller Tracking-pakke som snart utløper, men jeg får ikke fornyet den før utløpsdatoen. Hva gjør jeg? 
En pakke fornyes alltid den dagen avtalen utløper. Du kan ikke fornye pakkeavtalen verken før eller etter denne datoen. Du må altså fornye avtalen når avtaleperioden utløper for å kunne fortsette å bruke tjenestene i pakken.

 

Hvordan avslutter jeg abonnementet på nettbaserte DS-tjenester hvis jeg selger bilen, hvis bilen blir stjålet, hvis bilen skrotes eller hvis jeg leverer tilbake en leasingbil? 
Hvis du har en avtale om nettbaserte tjenester (Teleservice, Connect Nav, faresoner/fotobokser), må du informere oss hvis du vil si opp avtalen fordi du skal selge bilen, fordi leasingavtalen er utløpt, fordi bilen er skrotet eller fordi bilen er blitt stjålet. Kontakt DS’ kundeservice per post, telefon eller nettskjema.

 

Vil jeg miste lagrede data hvis jeg avinstallerer MyDS-appen?
Etter at du har avinstallert MyDS-appen, blir alle data knyttet til bilen (GPS-posisjoner, servicevarsler, kjøreturer osv.) permanent slettet. Personopplysninger knyttet til profilen din, vil fortsatt være tilgjengelige på din DSid.

 

Hvor og hvordan kan jeg abonnere på eller fornye abonnementet på tjenesten Faresoner/fotobokser?
Du kan kjøpe et abonnement på tjenesten Faresoner/fotobokser:

– hos forhandleren når du kjøper en ny bil Hvis sistnevnte er tilfelle, må bilen ha blitt kjøpt i Storbritannia.
– fra kontoen din i DS' nettbutikk for tjenester etter at bilen er levert

Når avtalen om faresone-/fotobokstjenesten har utløpt, kan du fornye abonnementet i DS' nettbutikk for tjenester (kan fornyes med ett år om gangen).

 

Hvordan oppretter jeg en konto i DS’ nettbutikk for tjenester?

Hvis du har en MyDS-konto, kan du logge deg på med samme brukernavn og passord i DS’ nettbutikk for tjenester.

Slik oppretter du en konto i DS’ nettbutikk for tjenester:
Logg deg på DS’ nettbutikk for tjenester.
Hvis du har en MyDS-konto, logger du deg på med samme brukernavn og passord. Hvis ikke klikker du på Opprett konto.
Legg inn e-postadressen din som brukernavn og velg et passord. Klikk på Opprett konto.
Klikk på Legg til min bil for å legge til bilen din.
Legg inn bilens understellsnummer, og klikk på Legg til min bil.
Hvis bilen som vises, samsvarer med din modell, klikker du på Bekreft. Hvis ikke må du kontrollere at understellsnummeret er riktig.

 

Hva er DS’ nettbutikk for tjenester?

DS’ nettbutikk for tjenester er en plattform for alle nettbaserte tjenester fra DS. Her kan du se og administrere alle nettbaserte tjenester for bilen din. Gå til DS’ nettbutikk for tjenester for å finne ut mer om de nettbaserte tjenestene fra DS.

 

Hvorfor trenger jeg en konto i DS’ nettbutikk for tjenester hvis jeg har en MyDS-konto?

I kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester kan du administrere alle nettbaserte DS-tjenester og få informasjon om nye tilbud. Med en konto i DS’ nettbutikk for tjenester kan du abonnere på, forlenge eller fornye abonnementer på nettbaserte tjenester. Du kan bruke de nettbaserte tjenestene du har tegnet abonnement på fra kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester, i MyDS-appen. 

 

Kan jeg logge på DS’ nettbutikk for tjenester med samme brukernavn og passord som jeg har til MyDS?
Hvis du har en MyDS-konto, kan du bruke samme brukernavn og passord for å logge deg på DS’ nettbutikk for tjenester. Klikk på Koble til.

 

Hvordan legger jeg til en bil i kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?
Logg deg på kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester. Du kan legge til én eller flere biler manuelt ved å klikke på Legg til min bil.  Legg inn bilens understellsnummer, og klikk på Legg til min bil. Hvis bilen som vises, samsvarer med din modell, klikker du på Bekreft. Hvis ikke må du kontrollere at understellsnummeret er riktig. 

Hvis du vil legge til flere biler, går du til Min konto, Legg til bil. 

 

Hvis jeg legger til en bil i MyDS, vises den i kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?

MyDS-kontoen din og kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester er knyttet sammen. Endringer i den ene kontoen, overføres til den andre.

 

Hvordan avslutter jeg abonnementet på nyhetsbrev fra DS’ nettbutikk for tjenester?

Hvis du ikke lenger vil motta nyhetsbrev fra DS’ nettbutikk for tjenester, logger du deg på kontoen din og går til Min konto > Mine personopplysninger. Bla nedover siden og klikk på Avslutt abonnement. Dette påvirker ikke de aktive abonnementene dine. Hvis du vil si opp avtalene dine, kan du kontakte kundetelefonen vår.

 

Hvis jeg selger bilen min, vil den nye eieren få tilgang til personopplysningene mine?

Ja. Hvis du ikke vil at den nye eieren skal få tilgang til personopplysningene dine, kan du kontakte DS’ kundetelefon for å avslutte avtalen.

 

Er informasjonen om bilen min og bilturene jeg har tatt, tilgjengelig i kontoen min i nettbutikken for tjenester?

Nei, men du kan få tilgang til disse opplysningene ved å gå til MyDS-kontoen din.

 

Når blir jeg belastet for kjøp av en nettbasert tjeneste i DS’ nettbutikk for tjenester?

Kontoen din blir belastet 14 dager etter at tjenesten er aktivert. Du får en bekreftelse på e-post. 

 

Kan jeg legge til en bil kjøpt i utlandet i kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?

Ja, du trenger bare legge inn bilens understellsnummer. 

 

Kan jeg opprette en konto i DS’ nettbutikk for tjenester fra en mobilapp?

Nei, nettplattformen er for øyeblikket det eneste alternativet.

 

Kan jeg legge til flere biler i kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?

Ja. Du trenger bare legge til bilens understellsnummer under Min konto, Legg til bil. 
Den nye bilen blir da automatisk lagt til i MyDS-appen. 

 

Etter at jeg fjernet bilen min fra kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester, får jeg ikke lenger tilgang til tjenestene mine. Hva skal jeg gjøre?

Du må registrere bilen i kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester på nytt. 

 

Kan jeg fremdeles bruke tjenesten etter at jeg har fjernet bilen min fra kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?

Ja. Sletting av en bil fra kontoen din har ingen innvirkning på tjenestene du abonnerer på. Hvis du vil se de aktive avtalene dine, må du legge til bilen i kontoen din på nytt.

 

Hva skjer hvis jeg sletter bilen min fra kontoen min i nettbutikken for tjenester?

Etter at du har fjernet en bil i DS’ nettbutikk for tjenester, vil du ikke kunne se de aktive avtalene dine eller abonnere på en nettbasert tjeneste. Sletting av en bil har imidlertid ingen innvirkning på de aktive tjenestene eller avtalene dine. 

Hvis du fjerner en bil fra DS’ nettbutikk for tjenester, slettes også dataene tilknyttet bilen i MyDS-appen.

 

Hva skjer hvis jeg avslutter abonnementet på nyhetsbrev fra nettbutikken for tjenester?

Hvis du avslutter abonnementet, vil du ikke lenger motta informasjon om tjenestene våre. Avslutting av abonnementet har imidlertid ingen innvirkning på avtalene eller tjenestene dine.

 

Må jeg eie en DS for å kunne abonnere på nyhetsbrev fra DS’ nettbutikk for tjenester?

Nei. Alle som er interessert i produktene våre, er velkomne til å bruke DS’ nettbutikk for tjenester, uavhengig av om de eier en DS eller ikke. Det er imidlertid bare de som eier en DS, som kan kjøpe nettbaserte tjenester.

 

Jeg har fått ny e-postadresse. Hvordan endrer jeg den i kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester?

Du kan endre e-postadresse i kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester ved å gå til Min konto > Mine personopplysninger.

Den nye e-postadressen endres automatisk i MyDS-kontoen din også.

 

Jeg har glemt passordet til kontoen min i DS’ nettbutikk for tjenester. Hva skal jeg gjøre?

Klikk på Glemt passord på startsiden i DS’ nettbutikk for tjenester. Fyll ut e-postadressen som er knyttet til kontoen din, og klikk på OK.

Du mottar da en e-post med et nytt passord. Det nye passordet gjelder også for MyDS-kontoen din.

 

Hvorfor kan jeg ikke abonnere på alle nettbaserte tjenester?

Det er ikke alle nettbaserte tjenester som leveres til alle modeller. Hvis du går til fanen HJEM i DS’ nettbutikk for tjenester, vises automatisk tjenestene som kan leveres til bilen din. Du kan administrere dette under Tilgjengelige tjenester øverst til venstre på skjermen.

 

Hvordan abonnerer jeg på en nettbasert tjeneste?

Gå til DS’ nettbutikk for tjenester hvis du vil abonnere på en nettbasert tjeneste. Du må opprette en konto og legge til bilen ved å oppgi bilens understellsnummer. Klikk på HJEM og så på Oppdag for tjenesten du ønsker, og klikk deretter på Legg i handlevogn. Godta de generelle salgsvilkårene, og klikk på Fortsett. Legg inn fakturaadresse og personopplysningene dine, og klikk på Fortsett. Fyll ut skjemaet for trygg betaling, og klikk på OK. Du mottar en bestillingsbekreftelse på e-post innen kort tid.

 

Hvordan endrer jeg telefonnummeret for Teleservice?

Du kan endre telefonnummeret i kontoen din. Når du endrer telefonnummeret her, endres det også i kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester (hvis du har konto der).

 

Hvordan vet jeg hvilket telefonnummer som brukes til å kontakte meg i forbindelse med Teleservice?

Telefonnummeret som brukes, er det nummeret du har oppgitt i MyDS-appen / kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester. Hvis du endrer telefonnummeret ditt på en av disse plattformene, blir det automatisk oppdatert på den andre plattformen.

 

Hvordan vet jeg om DS Teleservice-avtalen min fremdeles er aktiv?

Hvis du logger deg på DS’ nettbutikk for tjenester, ser du alle aktive abonnementer du har på nettbaserte tjenester.

 

Hvordan abonnerer jeg på DS Teleservice?

DS Teleservice leveres foreløpig bare til modeller som er utstyrt med DS Connect Box (nødanrop og veihjelp). Hvis du vil aktivere DS Teleservice, må du logge deg på DS’ nettbutikk for tjenester, opprette et abonnement og godta vilkårene for tjenesten. Aktivering gjøres automatisk over nettet innen 7 dager etter at du opprettet abonnementet. Det anbefales at du bruker bilen regelmessig i minst tre dager i et område med mobildekning.

 

Hvor finner jeg vilkårene for Teleservice?

Du finner vilkårene i kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester når du har logget deg på.

 

Er det mulig å motta informasjon fra bilen min via DS’ nettbutikk for tjenester?

Nei, DS’ nettbutikk for tjenester kan ikke vise informasjon fra bilen din. Du finner alle opplysninger om bilen din i MyDS-kontoen din.

 

Hvordan avslutter jeg et abonnement på en nettbasert tjeneste?

Hvis du vil avslutte en avtale på en nettbasert tjeneste, må du kontakte DS’ kundetelefon eller bruke kontaktskjemaet.

 

Hvor kan jeg endre personopplysningene mine i kontoen min i nettbutikken for tjenester?

Logg deg på kontoen din i DS’ nettbutikk for tjenester. Gå til Min konto > Mine personopplysninger og klikk på blyantsymbolet for å endre.

Eventuelle endringer overføres til MyDS-appen. 

 

Må jeg vente til jeg har fått bilen min før jeg kan opprette en konto i DS’ nettbutikk for tjenester?

Ja, vi anbefaler at du venter minst to dager etter at du har fått bilen før du oppretter en konto i DS’ nettbutikk for tjenester. Grunnen er at du trenger bilens understellsnummer for å kunne legge til bilen i kontoen din.

 

Hvorfor må jeg oppgi telefonnummeret mitt på nytt i DS’ nettbutikk for tjenester når jeg vil abonnere på Teleservice?

Telefonnummeret er nødvendig for at du skal kunne bruke tjenesten. Du trenger bare oppgi det på nytt når du oppretter et abonnement på Teleservice.

 

Hvorfor ser jeg en Teleservice-avtale for bilen min i DS’ nettbutikk for tjenester når jeg ikke har tegnet abonnement?

IHvis det er opprettet en Teleservice-avtale for bilen, vises den i informasjonen som er knyttet til bilen din. Hvis du mener at dette abonnementet gjelder en tidligere eier og ønsker å endre dette, må du kontakte kundeservice på telefon eller ved hjelp av kontaktskjemaet.

 

Hvorfor leveres ikke det treårige abonnementet på tjenesten Faresoner/fotobokser til bilen min?

Denne tjenesten leveres i Connected Navigation Pack og du vil kunne se om bilen din er kompatibel med tjenesten i nettbutikken https://services-store.dsautomobiles.no/