VÅRE SPORTSLIGE UTØVERE

DS PERFORMANCE

Vi viser frem vår teknologiske ekspertise

Kort tid etter fødselen av DS Automobiles i 2014, og mer drevet til å innovere enn noen gang, var det opp til oss å skrive ny historie ved å opprette motorsportsavdelingen DS Performance.

DS’ sportsbildivisjon

I samarbeid med Virgin Racing deltar vi i DS Performance nå i formel E-mesterskapet for tredje gang med en drivlinje vi har utviklet og konstruert ved verkstedet vårt i Versailles i Frankrike. Ambisjonen for den kommende sesongen er å ta nye seire bak rattet i DSV-03, samtidig som vi vil fortsette utviklingen av løpsbiler. Dette arbeidet gir allerede i dag resultater i form av tekniske løsninger til de kommersielle modellene våre.

Fra bane til vei

Å kjøre løp midt i byen uten å forurense er for oss en glimrende måte å møte folk der de er på. Vi vil tilby dem det ypperste både når det gjelder underholdning i selve løpene og opplevelser bak rattet i bilene våre. Vi bruker FIAs formel E-mesterskap som en arena for å forbedre og finpusse ny teknologi til hybridene og elbilene våre. Et godt eksempel på det er DS 7 CROSSBACK, en ny generasjon SUV som blir den første med DS’ nye hybridmotor E-TENSE 4x4.

DS 3 CROSSBACK E-TENSE

DS 3 Crossback E-Tense kan reserveres nå. Dette er bilen som åpner dørene for en ny generasjon elektriske biler. Mellom 300 og 320 kilometers rekkevidde etter WLTP, og muligheten for å lade 80 % av batteriet på 30 minutter.

DS X E-TENSE

DS X E-TENSE holder ikke tilbake på fremtidsvisjonen. Her blandes teknologi med poesi. Vår sofistikerte «drømmebil» er også veldig kraftig, fra 540 til 1360 hestekrefter, takket være dens to 100 % elektriske motorer.

DS PERFORMANCE: LAGET

Xavier Mestelan Pinon (over): 46 år, fransk, direktør for DS Performance. Mål for 2017–2018-sesongen: Se framover uten å glemme nåtiden.

Thomas Chevaucher (under): 36 år, fransk, teknologidirektør. Mål for 2017–2018-sesongen: Gjøre sesong fire til vår beste i formel E hittil.

Claire Magnant (over): 33 år, fransk, programansvarlig. Mål for 2017–2018-sesongen: Dra nytte av formel E-mesterskapets utvikling for å gjøre DS mer kjent blant folk.

Didier Raso (under): 40 år, fransk, ansvarlig for systemer og kraftelektronikk. Mål for 2017–2018-sesongen: Komme enda lenger med forskningen vår, slik at vi kan utnytte DSV-03s potensial til fulle.

Adrien Da Cunha Belvès (over): 32 år, fransk, kommunikasjons- og aktiveringsansvarlig. Mål for 2017–2018-sesongen: Gjøre formel E-sporten kjent blant flere, det fortjener den!

PARTNERNE VÅRE

Total

Total har en lang historie som merkets samarbeidspartner og er også med oss i formel E.Totals ingeniører ved merkets forskningssenter CReS i Solaize i Frankrike har utviklet en egen girolje for DSV-03. Oljen gir maksimal ytelse fra girkassen og reduserer dermed bilens strømforbruk.

DS Virgin Racing

I London i juni 2015, i anledning det siste løpet i den første Formel E-sesongen, offentliggjorde vi vårt samarbeid med Virgin Racing. Sammen vil vi bli ledende – både på og utenfor banen.