E-TENSE Elbil og hybrid ifølge DS
E-TENSE-teknologien setter standarden for elektrisk drift og er integrert i alle de nye modellene fra DS Automobiles. Den er et håndfast bevis på vår ambisjon om å bli et helelektrisk bilmerke innen 2024. Du finner E-TENSE-teknologien i den nye elbilversjonen av DS 3, og i de ladbare hybridene DS 4, den nye DS 7 og DS 9.
MODELLER Mer om våre elbiler og ladbare hybrider
NYE DS 3 E-TENSE
Den nye, helelektriske E-TENSE-utgaven av DS 3 er like romslig som versjonene med forbrenningsmotor og byr på stor kjøreglede og topp komfort. Den har en rekkevidde på 403 kilometer (WLTP), og batteriet kan lades til 80 % på en halvtime.
DS 4 E-TENSE
DS 4 E-TENSE kombinerer høy ytelse og lavt utslipp. Den ladbare hybriden har til sammen 225 hk, CO₂-utslipp fra 27 g/km og en beregnet elektrisk rekkevidde (WLTP¹) på opptil 62 km ved blandet kjøring og opptil 73 km ved bykjøring.
NYE DS 7 E-TENSE
Den nye ladbare hybriden DS 7 E-TENSE leveres i tre effektvarianter (360, 300 og 225 hk). Du kan kjøre elektrisk i opptil 65 km (WTLP¹) ved blandet kjøring og i opptil 81 km ved bykjøring .
DS 9 E-TENSE
Vi tilbyr to varianter av hybriddriften (250 hk og 360 hk med firehjulsdrift). Utslippsverdiene for E-TENSE-modellene våre ligger mellom 22 og 35 g CO₂/km (avventer typegodkjenning) og har en beregnet elektrisk rekkevidde på opptil 75 kilometer (WLTP¹) ved blandet kjøring og opptil 85 kilometer ved bykjøring.
ENERGI Fordelene med ladbar hybrid eller elbil



Ytelse og kjøreglede
I våre elbiler og ladbare hybrider er det plass til kjøreglede. Null forurensning i elmodus og reduserte utslipp i ladbar hybrid gir deg en ny opplevelse.
Kjør overalt i byen
Skaff deg elbil eller ladbar hybrid for å slippe begrensningene i trafikken i byene. En cyanblått lysdiode cyan øverst på frontruten viser at du kjører i elmodus, og gir deg tilgang til visse veier og steder med begrenset ferdsel.
Langsiktige fordeler
Elmotor er en av de meste effektive motortypene, bl.a. takket være gjenvinning av bremseenergi som gjør det mulig å styre energien bedre. Enkelte deler som bremseskiver blir dermed saktere slitt. Fra et økonomisk perspektiv er el dessuten langt gunstigere enn diesel eller bensin.
Juridiske merknader ¹ Elbil: Verdiene for rekkevidde og strømforbruk er målt med WLTP-testprosedyren, som ble tatt i bruk for typegodkjenning av nye biler 1. september 2018. Verdiene avhenger av faktiske bruksforhold og faktorer som hastighet, kupétemperatur, kjørestil og utetemperatur. Ladetiden avhenger særlig av effekten til bilens innebygde lader, ladekabelen, type ladestasjon og ladestasjonens effekt. Kontakt forhandleren for mer informasjon. Du finner også mer informasjon her. Hybrid: Drivstofforbruk, CO₂-utslipp og rekkevidde samsvarer med WLTP-testprosedyren som nybiler godkjennes etter fra 1. september 2018. WLTP-metoden erstatter den tidligere NEDC-prosedyren. De mer realistiske testforholdene gjør at drivstofforbruk og CO₂-utslipp som måles i henhold til WLTP, i mange tilfeller er høyere enn dem som måles i henhold til NEDC. Drivstofforbruk, CO₂-utslipp og rekkevidde avhenger av faktiske bruksforhold og ulike faktorer som ladehyppighet, kjørestil, hastighet, utstyr, dekkdimensjon, utetemperatur og bruk av varme- og klimaanlegg. Kontakt forhandleren for mer informasjon. Du finner også mer informasjon her.