SAMARBEIDSPARTNERE OG AMBASSADØRER
Møt våre ambassadører
Bli kjent med samarbeidspartnerne våre
OSLO RUNWAY
DS Automobiles Norge er stolt sponsor av Oslo Runway- den norske moteuka
DS: To bokstaver som symboliserer bilbransjens svar på haute couture. Merket ble selvsagt til i design- og luksushovedstaden Paris.
I dag som før gjennomsyrer DS’ innovative holdning hver eneste nye modell som forlater fabrikken.
Et rendyrket og kompromissløst fokus på design, kvalitet og teknologi har alltid vært drivkraften bak DS. Fra første modell så dagens lys i 1955 og frem til i dag har vi aldri vært redd for å utfordre det bestående.
Lidenskapen for design, kjærligheten til håndverket og troen på ny teknologi har alltid vært sentralt for oss. Siden etableringen av DS-merkevaren har vi jobbet som et Haute Couture-selskap for å fullt ut vektlegge interiøret i våre karakteristiske kreasjoner.
DS Automobiles er stolt offisiell samarbeidspartner med Fédération de la Haute Couture og de la Mode som en del av Paris Fashion Week® og Haute Couture-arrangementene. Vi deler den samme lidenskapen til stil og en kjærlighet til materialer med moteindustrien. Arbeidsmetoder, som ønsket om å utfordre, overraske, eksperimentere og innovere, men også gjennom innkjøp av nye materialer, finner et bestemt ekko i den kreative verden.
Forskningen, som førte til at kupéen til Dream Car DS X E-TENSE ble utstyrt med fargede fjær, fremstillingen av en unik sømstil, perlesøm, utformingen av 'Guillochage Clous de Paris' detaljering, og innlegget av krystall i kontrollknappene til DS 7 CROSSBACK – dette er alle kreasjoner delt med moteverdenen som liker å kombinere tradisjon, stil, erfaring og innovative designer.
DS Norge har ambassadører og samarbeid som vi er stolte av å jobbe sammen med. Dette er ambassadører som deler felles verdier og smaker for fortreffelighet som oss. En del av vår inspirasjon henter vi fra likesinnede. Mennesker som følger sin lidenskap for å skape noe enestående. De som vil sette sin egen, unike signatur på det de skaper. Det er derfor vi er så stolte av å kunne samarbeide med Oslo Runway her i Norge.
DS Automobiles og Oslo Runway deler samme fascinasjon for innovativt design, håndverk og bærekraft, noe som legger grunnlaget for et gjensidig godt partnerskap.
DS FASHION TALENT AWARD
DS Automobiles løfter frem
den nye generasjonen designere
DS Automobiles og Oslo Runway gir den neste generasjonen designere en plattform der talentene får skinne. Sammen vil vi dele ut prisen DS Fashion Talent Award til designerspirer som utmerker seg innen sitt felt.
DS Automobiles er et ikonisk fransk merke med sterke bånd til moteindustrien. Vi deler Oslo Runway sin lidenskap for design, håndverk og bærekraft, og er derfor stolt sponsor av den norske moteuken. Nå er vi glade for å være med og dele ut en pris der vi også får støttet den neste generasjonen av norske designere.
DS Fashion Talent Award ble delt ut for første gang under Oslo Runway i august 2022, og er med på å skape et utstillingsvindu for nye talenter.
Norges nye designtalent
Vi gratulerer Ingrid Pettersson som vinner av årets DS Fashion Talent Award!
VINNEREN AV DS FASHION TALENT AWARD 2023 ER KÅRET
Under den norske moteuken ble designprisen DS Fashion Talent Award delt ut på Sentralen i Oslo. Fire studenter fikk vise frem sine avgangskolleksjoner foran en jury og 400 fremmmøtte.
Juryen har bestått av seks toneangivende profiler i norsk motebransje. Etter at studentene hadde vist sine design og konsept, ble Ingrid Petterson annonsert som vinner av DS Fashion Talent Award.
HER ER JURYENS BEGRUNNELSE:
«På vegne av juryen er vi stolte over å presentere vinneren av årets DS Fashion Talent Award støttet av DS Automobiles. Denne designeren har et unikt blikk på hva mote kan være og skaper klær som har en positiv og oppløftende stemning. Håndverket og oppmerksomheten rundt detaljer er godt utført, hvor bevegelse og en distinkt strikketeknikk utgjør denne designerens DNA. De elegante silhuettene, den interessante fargebruken og de kuraterte design detaljene gir en følelse av high-end mote og en kunstnerisk verdi. Vinneren er Ingrid Petterson fra KHiO – gratulerer!»
Dette er juryen:
Jon Amund Søfferud, Technical Manager i Manufacture Oslo
Kine B. Hartz, Sjefredaktør i Costume
Anders Kemp, Sjefredaktør i D2
Anett Ringstad, Grunnlegger og innkjøper i Moniker
Caroline Skjelbred, Moteredaktør i ELLE
Julie Tingulstad Varner, Kreativ Direktør i Bik Bok
Juryleder har vært Elin Kathrine Saunes, CEO i Norwegian Fashion Hub.
Om Oslo Runway
Oslo Runway er plattformen for å vise frem Norges mest spennende designtalenter og merkevarer. Arrangementet er en møteplass for den kreative industrien og et sted hvor publikum kan oppleve krysningspunktet mellom mote, livsstil, kunst og kultur. Oslo Runway ble etablert i 2015 og er deleid av Norwegian Fashion Hub, foreningen for over 60 norske mote- og livsstil brands, Active Brands, Ditte Kristensen, Ida J. Lamond, Katrine Kvalsund og Kristina A. Nordbæk fra PR- og kommunikasjonsbyrået This Is.
Om DS Automobiles
DS:To bokstaver som symboliserer bilbransjens svar på haute couture. Merket ble selvsagt til i design- og luksushovedstaden Paris. I dag som før gjennomsyrer DS’ innovative holdning hver eneste nye modell som forlater fabrikken.
Et rendyrket og kompromissløst fokus på design, kvalitet og teknologi har alltid vært drivkraften bak DS. Fra første modell så dagens lys i 1955 og frem til i dag, har vi aldri vært redd for å utfordre det bestående. Lidenskapen for design, kjærligheten til håndverket og troen på ny teknologi har alltid vært sentralt for oss. Siden etableringen av DS-merkevaren har vi jobbet som et Haute Couture-selskap for å fullt ut vektlegge interiøret i våre karakteristiske kreasjoner.
Avgangselever fra skolene KHIO, Esmond, Oslo Met og SOFI kan delta i konkurransen. En erfaren jury satt sammen av Oslo Runway vil nominere én student fra hver skole basert på deres avgangsvisninger. De får vise sin kolleksjon på Oslo Runway i august, og en av dem blir kåret vinner av DS Fasion Talent Award.
Ved å få mer oppmerksomhet rundt sine avgangsvisninger, kan de allerede som studenter styrke båndene til moteindustrien som de ønsker å bli en del av.
– Nivået på norske mote- og tekstilstudenter er høyt, og det er en unik mulighet for studenter å få vise sitt arbeid og få innpass i en av Norges største visningsarenaer for mote. Det er veldig gøy at studentene får en synlighet som kan hjelpe de videre inn i bransjen, Karin Helene Gabrielsen, Studentunionen.
Designprisen er initiert og driftet av Oslo Runway med støtte fra DS Automobiles.
– Oslo Runway har lenge hatt ønske om å være en brobygger mellom unge talenter og den etablerte industrien Vi er derfor utrolig glade for støtten vi har fått fra DS Automobiles, sier Head of Fashion i Oslo Runway, Ditte Kristensen.
Endelig er vinneren av Norges nyeste designpris kåret. DS Fashion Talent Award går til Margaret Abeshu fra Kunsthøgskolen i Oslo, som tok juryen med storm.
– Jeg føler så mye nå og begynner nesten å gråte. Jeg er i sjokk for å være ærlig, sier hun.
Øyvind Bøe Dalelv - DS Signaturer
DS Signaturer
Et rendyrket og kompromissløst fokus på design, kvalitet og teknologi har alltid vært drivkraften bak DS. Fra første modell så dagens lys i 1955 og frem til i dag har vi aldri vært redd for å utfordre det bestående.
Lidenskapen for design, kjærligheten til håndverket og troen på ny teknologi har alltid vært sentralt for oss. En del av vår inspirasjon henter vi fra likesinnede. Mennesker som følger sin lidenskap for å skape noe enestående. De som vil sette sin egen, unike signatur på det de skaper.
Kvaliteten på råvarene er avgjørende for sluttresultatet. Derfor har Øyvind god kontakt med leverandører, og tar ofte turen selv for å finne de beste råvarene. En favoritt blant råvarene er kamskjell, den er også det sentrale elementet i hans signaturrett.
"Å finne en signaturrett er en prosess som kan ta lang tid. Å bruke 10 måneder på å velge hovedingrediens er ikke uvanlig. Så handler det om å teste ulike måter å tilberede på. Prøve, perfeksjonere og hele tiden videreutvikle. Hver lille detalj må være gjennomtenkt og bevisst, ellers blir ikke sluttresultatet optimalt."
Fokus på bærekraft
"Å tenke bærekraft handler mest av alt om å være bevisst i alt jeg gjør. På kjøkkenet er jeg opptatt av å velge råvarer som kan produseres på en bærekraftig måte, tillegg til at vi hele tiden leter etter måter å utnytte hele råvaren på. Å finne nye måter å bruke stykninger som før ble kastet, er både kreativt utfordrende og gir ekstra mening til jobben. Et eksempel fra vår egen meny her på Michaels er torskekjakene – nydelige og bærekraftige."
"I hverdagen ellers leter jeg også etter løsninger som belaster miljøet minst mulig, også når jeg sitter bak rattet. En ladbar hybrid gir meg det beste fra begge verdener; full bevegelsesfrihet og mulighet til å kjøre elektrisk og miljøvennlig til og fra jobb i det daglige."
En god sirkel
Ny teknologi gjør det mulig å produsere nye biler på en mer bærekraftig måte. Både gjennom bruk av resirkulerte og miljøvennlige materialer i produksjonen, og gjennom en bevisst resirkulering av kasserte biler.
I hver eneste, nye DS finner du resirkulerte materialer. Hjulkapsler, grillfeste og lydisolasjon er alle eksempler på at resirkulerte materialer kan tilfredsstille selv de strengeste kvalitetskrav.
Kasserte biler samles inn av vårt nettverk for en forsvarlig og miljøvennlig demontering. Farlige stoffer fjernes, og brukbare materialer gjenbrukes.
DS OG PARIS FASHION WEEK®
Mer enn mote
DS OG PARIS FASHION WEEK®
Mer enn mote
Offisiell bil på moteuken
Omtaler
DS Automobiles sett gjennom fotografens objektiv
DS CONSCIOUS COLLECTION forener tradisjon og innovasjon
Et annet perspektiv
DS Automobiles feirer morgendagens designere
Møter og kreasjoner
DS Automobiles presenterer «Et annet perspektiv», en bildeserie som viser innovasjon både innen bilkonstruksjon og motedesign. BLUE MARBLE, BORAMY VIGUIER, EGONlab, GERMANIER og MANSOUR MARTIN, som alle er utpekt som nye, fremadstormende merker av Fédération de la Haute Couture et de la Mode, plukket ut noen av sine kreasjoner. Nedenfor Palais de Tokyo langs Seinen, der disse talentene vanligvis viser frem trendene sine, tok fotografen Paul Franco over Chateau de Bizy for å vise sin visjon for Paris Fashion Week® 2020. Det ble iscenesatt fem bilder med DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 og DS 9 E-TENSE i slottets hager og på gårdsplassen.
Louvre-museet og DS Automobiles
Historie
En verdensunikhet som tar kunsten på reise
Louvre-museet og DS Automobiles bygger sitt samarbeid på felles verdier: å feire deres arv for å gjenoppfinne normer og fremheve Frankrike over hele verden.
Med dette målet i sikte ble DS 3 og DS 7 CROSSBACK LOUVRE skapt. Disse unike og prestisjefylte spesialutgavene er utsmykket med nye kreasjoner og særegne elementer inspirert av museet.
Disse eksklusive modellene, inspirert av kunst, er skapt av våre dyktige håndverkere. I kjøretøyet kan historien og hemmelighetene til 182 viktige kunstverk oppleves gjennom podkaster på bilens sentralskjerm, før du får se dem på nært hold med Amis du Louvre-kortet.
Et kunstverk på hjul
B.R.M Chronographes og DS Automobiles
Klokker
Våre team samarbeider med den anerkjente franske klokkemakeren B.R.M. Chronographes om produksjon av eksklusive klokker til bilene våre.
B.R.M. Chronographes ble grunnlagt i 2003 av Bernard Richards, som er lidenskapelig opptatt av mekanisk presisjon, og lager unike, innovative klokker for hånd som kan tilpasses etter ønske. Klokkene fra den franske klokkemakeren gir bilene fra DS Automobiles et innovativt og eksklusivt preg.
B.R.M. R180
Focal Electra® og DS Automobiles
Usedvanlig god lydkomfort
Å forene lyd, følelser og stemninger
DS OG TOTALENERGIES
Tett samarbeid på flere områder
Samarbeid med fokus på innovasjon
Teknologi og ytelse
DS OG NESPRESSO
En verden av smaker
DS OG LA MALLE BERNARD
Ved å fokusere på en estetisk og kulturell tilnærming til reise, har DS Automobiles samarbeidet med La Malle Bernard, den eldste koffertprodusenten som fortsatt er i aktivitet i Frankrike og Entreprise du Patrimoine Vivant français.
Eksklusive utgaver av kofferter som symboliserer kunsten til fransk reise er designet av DS DESIGN STUDIO PARIS og laget av La Malle Bernard. Denne kreasjonen konsentrerer den beste kunnskapen om luksuriøse skinnvarer i en ultrabegrenset utgave av ti tilpassbare deler, tilgjengelig på Lifestyle DS Automobiles-butikken.
DS OG LA MALLE BERNARD
Ved å fokusere på en estetisk og kulturell tilnærming til reise, har DS Automobiles samarbeidet med La Malle Bernard, den eldste koffertprodusenten som fortsatt er i aktivitet i Frankrike og Entreprise du Patrimoine Vivant français.
Eksklusive utgaver av kofferter som symboliserer kunsten til fransk reise er designet av DS DESIGN STUDIO PARIS og laget av La Malle Bernard. Denne kreasjonen konsentrerer den beste kunnskapen om luksuriøse skinnvarer i en ultrabegrenset utgave av ti tilpassbare deler, tilgjengelig på Lifestyle DS Automobiles-butikken.
En serie av kreasjoner dedikert til franske kunsten å reise
Etter den kulinariske kofferten introduserer DS Automobiles nå en ny utgave med piknikkofferten, fortsatt håndlaget av La Malle Bernard.
DS Automobiles Piknikkoffert viser frem førsteklasses materialer med en nappa skinnfinish i fargen Perlegrå, identisk med ESPRIT DE VOYAGE-kolleksjonen. Innsiden er dekket med høykvalitetsstoff som dekker paneler laget av poppeltre. Den er preget med ESPRIT DE VOYAGE-signaturen, som også finnes i DS 4-, DS 7- og DS 9-kolleksjonen.
Detaljene vitner om ekspertise, med håndtak preget av Clous de Paris-mønster, nikkelbelagte smykkelåser og håndsydde skinnhåndtak. Hver koffert er håndlaget av håndverkerne hos La Malle Bernard og krever flere titalls timer med arbeid.
DS OG LA TOUR D'ARGENT
Uttrykket for livsstilsopplevelsen
For første gang klassifisert med tre stjerner av Michelin-guiden i 1933, åpnet Tour d'Argent igjen etter mer enn ett års arbeid, ledet av arkitekten Franklin Azzi. Kokken Yannick Franques forbedrer de klassiske oppskriftene fra den kulinariske arven til Tour d'Argent som restauranten er kjent for, og tilbyr også nye oppskrifter.
I femte etasje i tårnet inviterer en ny leilighet designet med de vakreste franske håndverkerne deg til å dele historien til stedet.
Inspirert av smaken for reise og raffinement, tilbyr denne gjesteleiligheten en parisisk livskunstopplevelse som begynner med en ankomst i en DS 9 OPERA E-TENSE 250, hvis midnattsblå farge kompletteres av signaturen "TOUR D'ARGENT" og husets våpenskjold.
Interiøret i kjøretøyet er utsmykket med preging av Tour d'Argent-logoen bak på hodestøtten på forsetene, og et merke viser elegant dashbordet.